יום ראשון, 5 ביולי 2020

איך הופכים ערך עצמי לאוטומט ?!

ערך עצמי גבוה הוא אחד המאתגרים את כולנו

מאז שאנחנו קטנים אנחנו משבחים אותנו ועדיין
אם זה בבית ספר, עם החבר׳ה, אפילו בבית מול האחים ועוד,
אנחנו לומדים להשוות את עצמינו לאחרים (וחבל!) וזה נותן תחושה שאנחנו פחות...
לא כי אנחנו פחות,
אלא כי אנחנו שונים ולכל אחד מאיתנו חוזקות ו״חולשות״ שונות (מה שאני אוהבת לקרוא כ״לכל אחד המתנה הייחודית שלו שאיתה נולד״).
וההשוואתיות הזאת אנחנו מתרגמים כביקורתיות...כי מה פתאום שהוא כן ואני לא

מה קורה איתי שמבקשים ממני ואני לא מצליח?
וזה לאט לאט הופך אותנו לאנשים שמסתובבים עם חוסר ערך עצמי כי לא הצלחנו כמו ההוא, כי לנו זה לא קורה ולאחרים כן...
ובמקום לקבל את השוני שלנו ולחזק עוד את החזקות שלנו,
אנחנו מתחילים לשים את הפוקוס על מה שפחות...ועם זה גם מלמדים אותנו ש״רק תגדל ותלמד מזה!״ אז ממשיכים ומתעקשים,
אבל כל ״כישלון״ מוריד את הערך העצמי שלנו...

ואני מזכירה לכם,
התחושת חוסר קיימת בתוכינו , מבלי שנדע באמת למה כי כנשמות ובמהותינו אנחנו אחדות ביחד בלדי נפחד ואין סופי
מה שאנחנו ממש לא מרגישים כשאנחנו בגוף
אז לא צריך הרבה כדי להזין ולתפח את התחושה הזאת בתוכינו , שקיימת ללא שליטתינו...

ומה הקשר בין ערך עצמי לאוטומט?
ומה זה בכלל אוטומט?

אנחנו חיות של הרגלים
בטבע חוק המאמץ המזערי הוא השולט
אם יקח לנו אנרגיה אז פחות
זה אחד החוקים שמאפשר ישרדות אז כך פועלים בטבעי...שנשרוד.
הרגלים הם אחד הדרכים המקסימים לחסוך אנרגיה
ככל שנתרגל לעשות משהו יהיה לנו יותר קל, נשתמש בשביל זה בפחות אנרגיה...חוק המאמץ המזערי דוחף אותנו לשם

אז אם דיברתי לפני רגע על המאמצים שאנחנו משקיעים כדי להיות כמו כולם,
כדי להרגיש ערך עצמי איפה שלא טבעי לנו...זה לגמרי ללכת נגד הטבע

אז מה שקורה עם הזמן,
גם עם החוסר ערך עצמי
מרגישים אותו פעם, ועוד פעם ועוד פעם, שוב ושוב...עד שבסוף הוא הופך להרגל ואז לאוטומט - הוא עולה לבד כמו auto-pilot
שלא נצטרך להשקיע עליו אנרגיה או כמה שפחות
כי חוקי הטבע הם חוקים שאי אפשר להמנע מהם, הם חלק מחוקי המשחק ואת זה אי אפשר לשנות .
כמו שאי אפשר לשנות את כוח הכבידה או כוח המשיכה...אלא רק להשתמש בהם נכון.

אז מה עושים?
איך חוזרים להרגיש ערך עצמי גבוה?
איך חיים חיים שלווים ללא תחושת חוסר?
הופכים את הערך לאוטומט!

ואיך אני עושה?
זה טיפ שאני כבר שנים מתרגלת, וככל שאני קוראת חוקרת מבינה כמה הוא חכם ואפקטיבי :
אני משחקת
כן משחקת

כאשר אנחנו משחקים
״כשלון״ הוא לא כישלון,
הוא ניסיון במשחק.
במשחק ,
שלא כמו שאנחנו תופסים את החיים,
לא מאוד הכפת לנו לא להצליח כי כילדים למדנו שככה זה...מנסים שוב ושוב ובסוף נצליח ! ובעיקר אנחנו פה להינות!
כי את המשחקים נתנו לנו לבחור!!
אז בחרנו משיקים שאהבנו ובאמת התאימו לחוזרות שלנו
מה שלא היה כיף לשחק בו לא המשכנו לבדוק את עצמינו ולתסכל את עצמינו איתו ...פשוט עזבנו ועברנו למשחק הכייפי הבא שבו יכולנו לשחק שעות בהנאה גם כשלא הצליח לנו בפעם הראשונה ובפעם המאה...פשוט נהנינו וזה כל מה שחשוב.
לא העסיק אותנו אם נלמד מזה משהו באמת, היינו פה לה Fun!

ועד היום זה מה שאני עושה
אבל קצת שיכללתי את זה עם שנים
והיום משחקים הם באמת תזכורת מתמדת לערך עצמי ולכן אני מקפידה לשחק כל יום

כי זה כיף

את השכלולים שהבאתי זה שלכל משחק אני נותנת שם של משהו שאני רוצה להרגיש בו טובה גם בחיים ,
למשל יש לי את המשחק ״חשיבה מחוץ לקופסא״ (כי זה אחד הדברים שמעניינים אותי לחקור בחיים) שהוא משחק ששובר את התבניות חשיבה הרגילות שלי ומאמן את המוח שלי לחשוב אחרת ממה שאני רגילה.
אז תגידו סבבה אבל זה בטח מאמץ ובטח דורש המון אנרגיה, אז איפה חוק המזערי פה?
אז זהו שכשאני אני משחקת ההנאה הופכת הכל לקל, פשוט, לא מחייב, וכמה זמן זה ימשך יותר טוב
כי אני נהנית!
זה כל הסוד: להינות !
כי זה מאפשר לחזור על הדברים מלא פעמים בלי להרגיש,
להפוך את התרגול ואת ההצלחות להרגל
ואז לא אוטומט !

ואז הרווחתי 2 אוטומטים מקסימים בפעולה אחת
1-
החיים כייפים !
2-
אני אלופה בלחשוב מחוץ לקופסא !
ואותם אני מביאה גם לחיים , אחרי המשחק

עוד משחק שאני מאוד אוהבת
קראתי לו ״הכל אפשרי״ או ״יצירת מציאות״
כי זה משחק כזה שאין לך מושג איך תגיע למטרה ...אבל ווואלה...תמיד בסוף מגיעים
והוא מלמד אותי כהרגל ועכשיו כבר כאוטומט -> את אלופה ביצירת מציאות !

אז ערך עצמי הפך לאוטומט
ונהניתי בכל הדרך אליו
וממשיכה לחזק להעצים אותו
כי באמת כיף לחיות בידיעה כמה אני שווים ומיוחדים !

זאת הייתה דרך להגיע למקום הזה,
ממש לא משם התחלתי את החיים
אבל היום הוא חלק מההוויה שלי!
יש בי ערך ללא עוררין!

אז תהנו!
תשחקו!
תהפכו את מה שאתם רוצים להרגיש בחיים לאוטומטים
ולא משנה באיזו דרך
מה שחשוב זה לא איך תרגישו את זה
אלא להרגיש את זה נקודה!

כדי להרגיש אושר בזוגיות שלי
אני קודם צריכה להרגיש מאושרת
רק אחרי זה אוכל להביא את האושר שלי גם לזוגיות !
רוצה להרגיש גאווה בעבודה
לזה אני קודם צריכה להרגיש גאווה
ורק אחרי זה אוכל להביא את גאווה שלי גם למה שאני עושה בעבודה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה