יום ראשון, 3 ביולי 2011

מים, מים ועוד פעם מים

בקיץ ולא בקיץ, תמיד מומלץ לשתות מים.
2 ליטר מים ביום זה המינימום בקיץ. חשוב לזכור לשתות לאורך כל היום. לשתות שכבר צמאים זה כבר כמעט מאוחר מידי, זהו הסימן הראשון להתייבשות.

וכשאומרים מים, מתכוונים למים. להרבה אנשים קשה לשתות, ומעדיפים משקאות ממותקים. עדיף על כלום, אני חייבת להודות, אך חשוב שתדעו את העובדות. שתיית משקאות ממותקים משמעותה הכנסת יותר קלוריות וסוכר מאשר מים. לצורך המחשה, בפחית קולה יש את הערך הקלורי השווה ל-7 קוביות סוכר! עדיין בא לכם?
בזמן שתיית משקאות ממותקים, תחושת הרוויה היא רק אשליה.
הצימאון חוזר מהר ואיתו הצורך בסוכר שנספג מהר מאוד. יש הטוענים שזה דווקא כדאי כי ככה שותים יותר... תזכרו, זה גם מכפיל את המספר קוביות הסוכר...

לפי ההיגיון יכולנו לחשוב שבחורף צריך לשתות חם, ובקיץ מים קרים.
ההפך הוא הנכון. כאשר אנחנו שותים תה, החום השטחי של העור עולה, וכך משפר את ההזעה ואת זרימת הדם בקצבות. לכן נהוג במדבר לשתות תה נענע חם כדי לשרוד ולהקל על החום הכבד. זה נכון לגבי תה נענע ועלים עם סגולות מקררות אחרים, אך לא לתה קינמון או ג'ינגר (זנגוויל), גם לא לגבי קפה ואפילו לא למים חמים. ושלא תתבלבלו, משקאות ה"תה קר" למיניהם שנמכרים בחנויות הם רק עוד סוג של שתייה ממותקת.

לכל אלה אשר רק המחשבה על שתיית 2 ליטר מים ביום גורמת לצמרמורת, ומוותרים מראש, יש לי פטנט.
גם אני מאוד מתקשה לשתות מים, ולשתות הרבה מים בכלל... הפתרון הכי פשוט והכי יעיל שמצאתי היא פשוט להכין בקבוק מים. אני לא מחכה ללכת לשתות כוס מים מידי פעם. אני פשוט מסתובבת עם בקבוק מים (עדיף של 750 מל) ובלי לשים לב מסיימת אותו לפני שהייתי קמה לשתות את הכוס השנייה. למה? אולי הזמינות, או אולי גורם אחר. עוד לא פענחתי את התופעה, אבל זה פשוט עובד.
עוד דבר שאני מקפידה עליו, גם מטעם אישי וגם מעקרונות הרפואה הסינית: אני לא שותה מים קרים. מים בטמפרטורת החדר מתאימים יותר. למה? כי המים ייספגו בגופינו בסביבות ה-37 מעלות... מכירים את התופעה של התכווצות בבטן בגלל שתייה קרה מידי? כבר הסברנו את הבעיות שיכול לגרום שוק תרמי! זה לא בריא!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה