יום שלישי, 7 ביוני 2011

עצות והמלצות לטיפול באלרגיות !

יותר מ-50% מבעלי אלרגיה לא מאובחנים ואינם זוכים לטיפול מתאים. הם נאלצים לחיות עם תסמינים מציקים, או אפילו מונעים תפקוד תקין שלהם, ושמחמירים עם השנים.

ברגע שהסימפטומים מתחילים, אין לחכות שהם יעברו מעצמם. כדאי לטפל לפני שהרגישות תתפשט לאלרגנים נוספים (אוכל, חיות בית...). יותר מזה אלרגיה המתבטאת באף או בעיניים יכולה לגרום לסיבוכים באוזניים, ריאות... או יהפכו לאסתמה (10% עד 30% מן האלרגיות לאבקנים הופכים לאסתמה).

ברגע שהתסמינים מתחילים, אפשר לפנות לאלרגולוג. הוא יעזור לנו לאבחן את הגורם (או גורמים) לאלרגיות ואת הפתרון המתאים. האלרגולוג יבחן את התסמינים, יבדוק את סביבת מגורים, יחקור את ההיסטוריה משפחתית ובעזרת מבחנים על העור יגיע לאבחנה מדוייקת ככל האפשר.

הפתרונות של הרפואה הקונבנציונלית הן בעקרו תרופות עם תופעות לוואי משמעותיות. 
  • האנטיהיסטמיניות (נגד אלרגיה) אשר משפיעות מהר על האף. לרוב לסוג זה של תרופות יש תגובה מרדימה ולכן אין ליטול אותם בכל שעות היום, ומסוכנות בהפעלת מכונות או נהיגה. 
  • הקורטיקואידים מקומיים לאף או לעיניים מאפשרים שיפור במצב הדלקתי וכך "פותחים" את האף. אי אפשר לצרוך אותם לזמן ארוך כי הם מחלישים את הרירית, בין היתר. 

ב-צמחי מרפא אנחנו מוצאים קלנדולה אשר מרגיעה ומורידה גודש בתקופות שיא.

בתחום ההומאופטיה יש את האפיס מליפיקה (Apis Mellifica) אשר גם כן עושה פלאים.

עוד אפשרות טיפול נקראת : אימונו-תרפיה.
במקום לטפל בסימפטומים כמו בכל התרופות ותכשירים שכבר ציינו, אימונו-תרפיה, או הפחתת רגישות, פועלת נגד הסיבה לאלרגיה ולכן נלחמת באלרגיה עצמה ותוצאותיה ארוכות תווך.
השיטה הזאת עובדת על אותו עיקרון כמו חיסון. ברגע שהאלרגולוג מאבחן מה האלרגן אשר גורם לתגובה, הוא יחשוף את הגוף לכמויות קטנות, אך הולכות וגוברות של אותו גורם עד שהגוף יתרגל לנוכחותו ויפסיק להגיב אליו תגובת יתר. מתאים למבוגרים ולילדים מגיל 5.
כמה טיפות בצום כל בוקר לתקופה, והגוף לומד להגיב בצורה תקינה לאותו חומר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה