יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

הגוף בוגד בנו?

האם באמת הגוף בוגד בנו כאשר אנחנו סובלים מכאבים?
אני חושבת אחרת!
הגוף שלנו הוא המראה המדוייקת של מה שמתחולל בנו בראש, ברגש...
שווה להקשיב לגוף!


בשנים האחרונות אני לומדת מעבר לכל ספק שאנחנו בוגדים בגוף שלנו ולא להפך. אני שומעת המון אכזבה של מטופלים מהגוף שלהם. כואב להם, עייף להם, כבד להם. הגוף לא אשם. הגוף הוא העדות הכי נאמנה ואמינה של מי שאנחנו. לרב אנחנו מזלזלים בו. עובדים יותר מידי ונחים פחות מידי, אוכלים מזון שאינו בריא לנו, רואים בו רק את השומן, הכיעור, מתייחסים רק לכאבים ולמחלות. אנחנו כועסים עליו. מתנגדים לו ורוצים לשנות אותו. הוא לא בסדר! הוא בוגד בנו!
אז זהו שלא! 


הגוף אף פעם לא בוגד בנו! הוא תמיד תומך בנו! הוא מבטא אותנו, מלמד אותנו, מאפשר לנו את מה שאנחנו באמת מרגישים ומאמינים.
אם אני חולה, זה בגלל שהגוף מבקש לעצור ולכבד את הקצב שלי. לעצור כי אני עייף וזקוק למנוחה. כשקשובים לגוף, ועוצרים, אפשר להתבונן פנימה, ולהבין מה לא עובד. ככה אנו מגיעים לתובנות ומתפתחים. ככה הגוף יכול ללחוש לנו ונשמע ונכבד. ואין לו צורך להשתמש ב"תותחים הכבדים" של שפעת, מגרנה, פריצת דיסק, התקף לב וכדומה.
אחת המטופלות  שלי ציינה שכל שנה היא חולה ביום ההולדת שלה. היא החליטה שהשנה זה לא יקרה. ברור לה שיום ההולדת זה זמן משמעותי לסגירת מעגל, לסיום ולהתחלה של תקופה. מאוד ברור לה שהיא צריכה זמן לעצמה וגם שהיא רוצה שפשוט יפנקו ויחבקו אותה.
כששאלתי אם היא לוקחת חופש כדי להיות עם עצמה, אם היא מבקשת מהמשפחה שלה לפנק אותה במיוחד בתקופה הקרובה, פשוט כי מגיע לה, היא ענתה נחרצות: "אי אפשר! מה עם העבודה? מה יפנקו אותי סתם ככה?"
אבל, אם היא תהיה חולה היא תפסיד ימי עבודה בכל מקרה והמשפחה תטפל בה. תת המודע שלה "מרגיש בנוח" לקחת חופש ולהתפנק, רק כשהיא חייבת. הגוף מוצא דרך יצירתית ליצור מציאות בהתאם. אילו הייתה מרשה לעצמה לנוח ולהתפנק ככה סתם, היא הייתה יכולה גם להינות מיום ההולדת שלה!
כל מה שעוצר אותנו כדי להשלים עם התהליך הזה, זה לנקות את ייסורי המצפון וללמוד שמגיע לנו. ובאמת מגיע לנו. לכל אחד מאתנו! כך או כך יהיה ביטוי של הרצון אז למה לסבול?

המאמר פורסם במרחב הבחירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה