יום ראשון, 16 בינואר 2011

פתרונות ודרכי טיפול ברפואה המערבית וברפואה ההולסטית

כבר ראינו הבדלים מהותיים בהסתכלות על החולה בין הרפואה הקונבנציונלית לרפואה האלטרנטיבית. אך גם דרכי הטיפול שונות מאוד.
והשאלה היא למה? 

כשהולכים לרופא אנחנו מצפים שהוא ייתן לנו כמה כדורים, זריקות אם צריך, ונגמר הסיפור. ולרב זה מה שאנחנו מקבלים. אחרי מעט זמן הבעיה הספציפית חולפת ואפשר לשכוח ממנה בינתיים. ולרב לשם כך פונים אל הרפואה הקונבנציונלית : לקחת כדור ולשכוח מהכאב הכי מהר שאפשר. החיים אינטנסיבים מידי בכדי לעצור ולהסתכל מה עובר עלינו.
אבל לפעמים הפתרון גורם בעיה אחרת כי הסתכלות ממוקדת מידי לא נותנת מענה לכל.
ובעיקר לא מנטרלים את הסיבה לבעיה... אז היא תחזור...

פסיכולוגים, תזונאים ופיזוטרפיסטים גם הם שייכים לרפואה הקונבנציונלית אבל בגישתם הם כבר יותר מסתכלים על האדם כמכלול פנים שצריך להתיחס אליו. הם הבינו שאין הוקוס-פוקוס, אלא, שהחלמה דורשת זמן והשקעה בתהליך. לא יתקבל על הדעת לבוא לטיפול פסיכולוגי בודד או לשיעור אחד של פיזיוטרפיה. הריפוי דורש זמן...
הם גם הבינו שלהסתכל רק על הבעיה הנוכחית לא תמיד עוזר. חשוב להבין איך הבן אדם חי, אוכֵל וחושב, כדי לעזור לו. הגדרת הבעיה עדיין מאוד מוגדרת אך הטיפול יותר רחב היקף.

ברפואה האלטרנטיבית כבר בתאוריה, לכל טיפול מומלצת סדרה של 10 טיפולים שבועיים.
מחפשים את האפקט המצטבר של הטיפולים. כל עניין לגופו אבל בתרבותינו מעטים הם החכמים אשר מגיעים באמת לטיפול לפני הכאב כפי שהחכמים הסינים ממליצים. לכן הסִדרה האינטנסיבית של טיפולים נועדה להחזיר את הגוף והנפש לאיזון בסיסי שיאפשר לנו לתפקד במיטבנו. אנחנו עובדים מהרובד השטחי יותר אל העומק. מספר השכבות שנצטרך לחצות כדי להגיע לעומק או בסיס הבעיה קובע את אורך הטיפול.
בטיפולים הראשונים מרגישים את הטוב שעושה לנו הטיפול לכמה שעות, אולי ימים. לרוב זה יותר תחושת ריפיון ונחת
מפתרון לבעיה ספציפית שבגללה באנו. הרוגע שמשרה הטיפול מכין את התשתית בגופינו לשיפור, לאחר מכן הגוף כבר פתוח להחלמה.
בטיפול השני עד החמישי אפשר להתרשם בתרומה של הטיפול על חיינו. כבר מרגישים יותר טוב, הכאב פוחת, האנרגיות חוזרות ל"מצברים" שלנו.
לאחר מכן, בטיפולים הנוספים, הטיפול חודר לעומק, כל פעם יותר ומאפשר שינויים משמעותיים בחיינו. אנחנו כבר לא "מכבים שריפה" אלא מתמקדים ביציבות וחוזק היסודות. הטיפולים מרחיבים את השינוי הרצוי לחיזוק כל המערכות בגוף וכך משפיע גם על הנפש. הרי הכל קשור.
לא תמיד הבעיה שבגללה באנו נעלמת אך תמיד חיינו משתנים, תוספת באיכות החיים מובטחת.
לאחר מכן רק טיפולי תחזוקה פעם בחודש יספיקו כדי להשאיר את המערכת בכוננות “זרימה” ולהתגבר על כל טלטלה.

זה אולי נראה ארוך,
אולי נראה יקר,
אבל זה תהליך אמיתי לאיכות חיים שאולי רק העזתם לחלום עליו!
לכן טיפול הדגל של הקליניקה שלי השנה היא סידרה של 11 טיפולים (במחיר של 10) כדי לחוות ואפשר לכולם לחולל את השינוי הנדרש לו.
לרציניים בלבד!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה