יום חמישי, 24 בינואר 2019

An happy woman's diary #4

מיומנה של מאושרת #4

שני דברים עולים מאוד חזק השבוע
1- זוגיות זה לא מה שחשבתם - בקטע טוב 😉😍
‏2- i did it my way - עוד תזכורת מדהימה מאבא שלי
השבוע אני מבינה לעומק שלא סתם אבא שלי אהב את השיר הזה.
אני לא יודעת אם אבא שלי הרגיש שכך הוא חי באמת, אבל נראה לי שבדרך שלו, חווה וניתב את החיים שלו מתוך הנחייה סמויה (כי זה לא היה ברור לעין הבוחנת) של לעשות את הכל בדרך שלו לא שהוא חי חיים מתוך בחירות שונות מאחרים, הוא אפילו מנע מעצמו כמה דברים, אבל התחושה הפנימית שהוא שידר החוצה הייתה שאין עליו שום כפייה משום מקום! למרות שאמא שלי היתה זאת דנתנה את הטון, הוא אהב אותה כל כך ולהיות איתה הייתה הבחירה המנחה בחייו 😍, הוא גם עבד כמו כולם על מנת להתפרנס...ועדיין בכל רגע בחייו הוא היה נראה שליו עם עצמו לחלוטין.
וזה עבר הלאה
להבין את זה פתאום, היה בשבילי להבין למה ואיך אני בוחרת בזה כדרך חיים 😍.
האמת שפעם, כשהייתי חושבת על אבא שלי, לא ככה הייתי מתארת אותו. הוא לא חי חיים יוצאי דופן, אבל כשאני מסתכלת עליו עוד קצת לעומק, אני מבינה שאני בדיוק כמוהו! הוא חי את החיים לפי הסטנדרטים שלו. הוא לא היה אדם שחי לפי הסטנדרטים שהיו בחוץ. הוא היה (בתפיסה שלי ומקווה שגם בתחושה העמוקה שלו) מאושר ממה שהיה לו. הוא ידע שהאושר לא תלוי במה שאתה עושה אלא באיך שאתה מרגיש עם זה...והוא הרגיש טובאני לא זוכרת אותו מתלונן או מקטר על שום דבר. הוא פשוט אהב את הבחירות שלו 😍.
ככל שאני מתבוננת בזה אני מבינה ש-I’m doing it his way .
הרבה פעמים, כשהולכים לטיפול, עולים המשפטים, ההתנהגויות, הדפוסים שקיבלנו מההורים ושמקבעים אותנו, עוצרים או מצמצמים... ועכשיו אני מבינה למה אני עושה את ההיפך למי שבא אליי לטיפול. אני בטוחה שכמו כל ההורים, גם שלי עשו טעויות (ומפחדת לדבר עדיין על מה שעשיתי לילדים שלי 😬), יחד עם זאת ההורים שלי נתנו לי מתנות יקרות מפז - וזאת רק אחת מהן - ולהם אני מודה.
אולי קצת קילקלו, אבל בעיקר תרמו 😍.
אבא שלי גם היה מאוהב מעל הראש, עד יומו האחרון, באמא שלי, לא הפסיק להחמיא לה, גם כשלא היה לה קל לשמוע.
זה לגמרי חלק ממה שנתן לי את הכוח, האמונה, הרצון לרצות זוגיות אחרת. אם ראיתי והתמלאתי מלחיות בחברת אדם שבע רצון באופן עמוק ורציף, למדתי לראות גם איך הוא מדבר על בת הזוג שלו, איך הוא חי זוגיות באושר שלא נגמר (לא זוגיות מושלמת אך עדיין חיה וקיימת גם אחרי 45 שנה). ראיתי ולמדתי איך זה קורה, הפנמתי והחלטתי שזה אפשרי! ועל זה נלחמתי
בהתחלה עשיתי את אותו דבר, כמוהם, עם אותם טעויות... אז אני אחסוך מכם את השנים הראשונות של הזוגיות שלי עם בעלי, שהיו מלאות עליות ומורדות, כמו בכל זוגיות 😬 וזאת משום שאז ממש לא הייתי כמו אבא שלי, זה היה כל ההבדל!
מה שלמדתי עם הזמן זה שגם זוגיות היא לגמרי דרך חיים אישית ובחירה אישית! מה שממש לא הבנתי בהתחלה 😬. מזל שהשכלתי וגדלתי 😉.
הלמידה על זוגיות התחילה כבר בתחילת הקשר בינינו. מן התחלה הוא אמר שהוא אוהב הכי... את עצמו!!
מה?? לא אותי??? מה זה החארטה הזה? 😳😳😳. וזה היה עוד לפני שהיינו נשואים, וזה היה משפט מכריע. והוא אמר את זה לילדה שהייתי, אותה ילדה חסרת ערך עצמי ומלאת פחדים 😔 כמה בכיתי על המשפט הזה 😭😭😭 איך? למה? מה פתאום? לא בטוחה אם הוא הבין בזמנו כמה הוא צודק, ואני? בטוח שלא!!!
אז היום אני מבינה אותו כל כך אחרת 😍.
אחת התובנות שעזרו לי היתה זאת שאפשרה לי, לפני כמה שנים, לבחור לאהוב אותו באמת ממצב של ״לאהוב אותו אבל....״ עברתי ל״לאהוב אותו על מי שהוא״. אלו תובנות ובעיקר תחושות מדהימות שאדבר עליהן בפעם אחרת, הן כבר שינו את כל הזוגיות שלנו! שינוי התפיסה שלי (ורק שלי בהתחלה) על הזוגיות שלנו שינתה את הזוגיות כולה! אני חיה אותה אחרת לגמרי היום ולכן היא אחרת
הדבר החדש שאני מבינה בימים האחרונים, עוד שינוי תפיסתי (או יותר נכון עוד זווית מיקוד ובחירה) הוא שאני אוהבת אותו בשבילי
אני רוצה להרגיש אהבה תשוקה שמחה ולאהוב אותו זה להתמלא בכל זה כי הוא כזה ובורכתי גם 😉 אבל הסיבה האמיתית והעמוקה יותר היא שלתת לו את כל זה, זה בעצם לתת לי
ככל שאני מסכימה לאהוב אותו אני מסכימה לאהוב ככל שאני מסכימה לחשוק בו אני מסכימה להרגיש תשוקה ככל שאני שמחה איתו אני מתמלאת שמחה
ואלה הן מטרותיי בחיים להרגיש רגעים של אושר והוא לגמרי חלק מזה 😍 ממלא את חיי, לא שזה תלוי בו אם חיי מלאים, אלא שהוא טריגר מקסים שבעזרתו אני ממלאה את חיי .
את כל זה אני יכולה ועושה גם בלי קשר אליו ועדיין חיבור הנשמות הזה, הביחד הזה מביא משהו קסום ואחר . לא סתם הזוגיות היא אחת המטרות של כולנו בחיים 😉.
אז לקטר על בן הזוג שלנו שאנחנו אוהבים בכל ליבנו, לרצות שישתנה, שיהיה כזה אבל אחרת (ולכי תגדירי את האחרת הזה בכלל 🤨) זה כמו להגיד ״איזה רגש נעים יש פה אבל אני לא ארגיש אותו״.... זה כמו להזמין מנה טעימה במסעדה ולהתבאס כל הארוחה על כמה שהיא יקרה, זה כמו לקבל שפע ביד ולשים אותו בצד כי רצינו יותר...
אם יש תהני! תבחרי להינות!! זה תלוי רק בך!!!
ואני לא מדברת פה על להתפשר! ממש לא! אני רוצה ודורשת זוגיות מלהיבה, מפעימה, עם פרפרים בבטן וכל ההתרגשות שבהתאהבות (גם אחרי 30 שנה), אני רק יודעת ומבינה שהרגש בא מתוכי. התחושות שבגופי לא מגיעות משום מקום אחר אז יאללה! תבחרי להרגיש אותם במלואן זה לא תלוי באף אחד אחר! אפילו לא בו 😉 do it your way
מעניין אם גם לך יש שיר כזה, ששמעת בילדותך, שלפחות אחד ההורים ממש אהב, שכל כך השפיע עליכם, מבלי שאמר לכם אי פעם ״זאת הדרך!״ ״לכי על זה!״ ועדיין נכנס כל כך עמוק שהפך להיות חלק מכם ... אשמח לשמוע
 😍
#מיומנהשלמאושרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה