יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

ילדים ומחלות חורף

כבר דיברנו על איך החורף משפיע עלינו ועל מערכת החיסון שלנו. זה נכון לנו כמבוגרים. אצל ילדים הדברים שונים. ילדים הם בתהליך של התפתחות מתמיד, לכן התיחסות שלנו למה שעובר עליהם שונה. לפי הרפואה סינית לכל תקופה בחיים יש את היחודיות שלה. ילדות היא תקופה בה חלק ממערכות החיוניות לנו בגוף עוד בבניה ולכן ההתיחסות שונה. לכן הנה מבט ממוקד על מה שעובר על הילדים בחורף. 

אצל ילדים מערכת החיסון עדינה יותר. רוב החולים בתקופת הסתיו והחורף הם ילדים בני פחות מחמש, ובעיקר תינוקות עד גיל שנה. כל וירוס או חיידק חדש להם ולגופם. הם יותר רגישים ו"תופסים" ביתר קלות את מה שמסתובב.

בשנים הראשונות לחיי הילד חשוב להבחין מה תגובותיו בזמן מחלה, באיזו תדירות הוא חולה וכך ללמוד על חוזקה וטבעה של המערכת החיסונית שלו.

לפי הרפואה הסינית כדי להבין את עמידות המערכת חיסונית אצל ילדים האיבר הראשון שניקח בחשבון הוא הכליות. שם מאוחסן הג'ינג = התמצית או המטען הגנטי, בו טמון חוזק של מערכת החיסונית הבסיסית של כל אחד מרגע יוצרו. לא נולדנו שווים מהבחינה הזאת. חשוב לקחת את זה בחשבון.

בניגוד למה שנהוג לחשוב ילד שחולה הרבה בגיל צעיר ועם סימפטומים ברורים הוא ילד בריא : מערכת החיסון שלו מזהה בקלות וביעילות את איוביו. וכך ידע להלחם ולהביס אותם.
תהליך זה מחזק אותו לשנים הבאות ונותן עמידות למערכת החיסונית.

חום אינו אויב, הוא מדד לאיכות המלחמה הפנימית. לא כדאי למהר ולתת אקמולים למיניהם. למרות זאת חשוב לזכור שגם אם ילד נולד עם מערכת חיסון חזקה, היא אינה בשלה בשלבים הראשונים של חייו. לכן יש לשים לב לתנודות בחום גופו. ויסות החום עדיין לא יציב וצפוי.

גם לסביבה יש תפקיד חשוב בחיזוק של המערכת החיסונית.
גם האהבה שמעניקים לתינוק חשובה בחוזק של המערכת החיסונית שלו.
ברוב שלבי חייו הילד הוא ישות תלויה בכל הסובבים אותו.
חשוב להראות ולהעביר לו תחושות של אהבה, קבלה ותמיכה.
תינוק מרגיש כל אשר מתחולל בסביבתו...לכן גם חשוב שיחוש אותנו רגועים וחזקים.

אבל אצל ילד כדי שמערכת החיסונית תיהיה חזקה צריך קודם כל לחזק את מערכת העיכול שלו. מערכת העיכול אינה בשלה לגמרי עד גיל 7. תזונה נכונה שומרת על גוף בריא, זה נכון לכולם. ההבדל הוא שאצל ילדים חשוב לא להכביד על המערכת כי היא בהתפתחות.

מערכת העיכול משפיעה קשר ישיר על תפקוד הריאות )קשר ישיר ל צ'י המגן( : במילים אחרות אם הילד לא יאכל דברים טובים הגוף שלו ייצר ליחה. ליחה )נזלות( גורמת לתפקוד ירוד ומעודדת התפתחות דלקות בדרכי הנשימה העליונות...

כמו כן קשה לעבור את החורף ללא תרופות. חשוב לזכור שהגוף של הילד נמצא בשינוי מתמיד, לפיכך קיימת חשיבות אמיתית למינון בהתאם למשקל גוף ולא לפי גיל. 


לכן בפוסט הבא נרא מה נכון יותר לאכול בחורף שנוכל לנהל אורך חיים בריא באמת לחורף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה